Hoe het begon

In 2008 zetten drie enthousiaste en gemotiveerde IJburgers van het eerste uur, Roy Dackus, Theo Ooteman en Martijn Swijghuisen Reigersberg, de eerste stappen op weg naar de realisatie van een tennispark op IJburg. Na een aantal positieve gesprekken met Stadsdeel Oost besluiten zij Tennisvereniging TC IJburg op te richten.

Straattennis

De eerste georganiseerde activiteit was de 'straattennis' middag op 11 oktober 2008 op het Joris Ivensplein. Met steun van de KNLTB en de afdeling sport van het toenmalige stadsdeel Zeeburg werden enkele mobiele tennisveldjes neergelegd. Meer dan 100 enthousiaste kinderen hebben die middag drie uur lang fanatiek getennist onder begeleiding van tennisinstructeurs.

De club gaat los

Op 19 januari 2009 startte de online voorinschrijving. Tennisliefhebbers op IJburg meldden zich en masse. Binnen 10 maanden stond de teller al op 1.250 leden. 24 maanden later hebben meer dan 2.000 tennisliefhebbers zich ingeschreven en werd de eerste wachtlijst een feit.

Groen licht

Dan eindelijk in de zomer van 2010 is het zover, het tennispark op IJburg gaat er komen! Tennisclub IJburg gaat na 1,5 jaar voorbereiden, keihard werken en lobbyen, samen met de centrale stad en het stadsdeel Oost een tennispark op Rieteiland Oost realiseren.

Van keet naar Couch

De eerste jaren huist de tennisclub met veel genoegen in de keet. Hier leren de leden elkaar steeds beter kennen. Meteen wordt er veel georganiseerd op het gebied van tennis, maar ook naast de baan, als het om de gezelligheid gaat. Het clubgevoel is geboren! Dezelfde pioniers van het eerste uur zorgen er nu voor dat niet veel later in 2015 de keet verdwijnt en plaatsmaakt voor een fantastisch en prijswinnend clubhuis: The Couch.

BNA, Beste Gebouw van het Jaar

Het iconische clubhuis heeft in 2016 de BNA, Beste Gebouw van het Jaar gewonnen in de categorie "Identiteit & Icoonwaarde", Dit is dé jaarlijkse architectuurprijs waarbij naast architectonische kwaliteit, de focus wordt gelegd op de beleving en toegevoegde waarde voor de samenleving.